Turtle Island, Orang Oetans en sunbears - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Anja Norbert en kids Heere - WaarBenJij.nu Turtle Island, Orang Oetans en sunbears - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Anja Norbert en kids Heere - WaarBenJij.nu

Turtle Island, Orang Oetans en sunbears

Blijf op de hoogte en volg Anja Norbert en kids

30 Juli 2019 | Maleisië, Sandakan

Wakker worden met de beelden van een schildpad nog in je hoofd. Wat een ervaring was het. Maar het is ook vroeg wakker worden....om 6.30 ontbijt en om 7 uur zitten we op onze speedboot terug naar Sandakan....poeh. En zo vroeg, te de opkomende zon, lekkere temperatuur is iedereen nog stil aan het nagenieten. Die ochtend gaat het programma gewoon door....
Om 9 uur npbrengen we een bezoek aan het Selinok orang Oetan opvangcentrum. Zij vangen jonge orang oetans op die hun moeder kwijt zijn of die mensen in gevangenschap als huisdier hadden. Ze voeden ze op om weer zelfstandig de natuur in te kunnen. We zien eerst de jonge apen in een afgesloten terrein. Daar kun je naar blijven kijken. Lachen hoe die enig zijn...slingeren, klimmen, op hun kop hangen, vechten, spelen...heerlijk. Vervolgens gaan we kijken naar de voederplaats voor de Orang Oetans die al in het wild leven maar daar gebeurt niks. Maaar we hebben gelukkig al de prachtige ervaring gehad in Kuching. Omdat we pas om 18 uur terug vliegen hebben we nog alle tijd om hier wat te eten en verder te kijken. We nemen afscheid van onze reisgenoten voor een dag. We eten en drinken wat op ons gemak en steken de weg over. Hier is zo’n soortgelijk programma voor de Sunbears. Dat zijn de kleinste beren, zwart met een gelige band om hun hals. De Balu van Jungle Book. Wat een leuke mooie beesten. Deze beren worden ook teruggezet in de jungle als ze daar klaar voor zijn. Dit gebeurt vaak met de helikopter omdat het zo diep de jungle in is.
We laten ins daarna weer met de Grab afzetten in de stad...op zoek naar een restaurant met WiFi. We zijn namelijk al 1,5 dag “van de wereld” en dat is wel heel lang....haha!
We stappen daarna voor de 6e keer alweer deze vakantie het vliegtuig in om in een half uur van Sandakan terug te vliegen naar Kota Kinabalu. Lekker opfrissen, wat eten, nog shirtjes gescoord in de Shopping Mall.....en dan is het aardig op voor deze dagen! Welterusten...de komende dagen gaan we relaxen

• 31 Juli 2019 - 03:46

Frans:

Zo Familie,

Wat een bezienswaardigheden, een groot Artis maar dan anders.
    Geniet van de momenten. Wij houden het hier wel in de gaten, in dit gat Kaatsheuvel.

• 31 Juli 2019 - 07:21

Ad En Ricky :

Wat een mooie vakantie tot nu toe weer.
    Geweldig om al die reisverslagen te lezen
    Dus blijf nog maar ff weg