Storm, regen en zon - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Anja Norbert en kids Heere - WaarBenJij.nu Storm, regen en zon - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Anja Norbert en kids Heere - WaarBenJij.nu

Storm, regen en zon

Blijf op de hoogte en volg Anja Norbert en kids

04 Augustus 2019 | Maleisië, Kota Kinabalu

Dacht even dat de airco heel hard staat, maar bij het opendoen van de gordijnen is het toch iets anders. De palmbomen hangen schuin en de regen gutst tegen het raam. Met die grote golven best mooi om te zien maar niet bepaald de beste omstandigheden om te gaan snorkelen lijkt het. Maar we weten dat het hier ook snel kan veranderen dus komen we er om 7 uur toch maar uit. Bovendien pikt de taxi van Nexus resort ons om 7.30 op want om 8 uur vertrekt de tour. Maar er verandert niet zoveel aan het weer dus we trekken zelf de conclusie dat snorkelen geen optie zal zijn vandaag. Om 7.45 is James er, de chauffeur. Wat een geweldige vent. Hij heeft het vooral over alle voetballers en dat de meiden liever de Ligt zien dan hem....what a pitty! Hij zegt: doe het rustig aan, snorkelen zal wel niet doorgaan, en bel maar dan kom ik jullie later halen. Om 9.30 krijgen we een telefoontje dat het snorkelen niet door gaat....goh...haha. Dus lekker rustig ontbijten, de handdoeken die buiten hingen uitwringen en om 10.30 bellen naar James en we gaan naar ons Nexus resort. Wat een geweldige plek en wat een geweldige gastvrijheid daar. Niet normaal! Nu vallen we ook op tussen al die Chinezen....het krioelt ervan!! Alleen maar! En ik durf wel te zeggen dat wij dan voor zo’n resort hele makkelijke gasten zijn. Ondertussen is het droog en rustig weer. We besluiten naar de shoppingmall in de stad te gaan. Onze James regelt vervoer. Het reisbureau van het resort regelt dat ons daar iemand opwacht om het geld van snorkelen terug te geven. En jawel die staat ons op te wachten. Wat is het dan toch super geregeld zeg. Om 15 uur zijn terug van het shoppen...opbrengst ieder een shirt...past niet meer in de koffer. En dan nog even lekker relaxen aan het zwembad. Alhoewel relaxen....Joris en Pleun hadden het heel druk met een uitvoering schoonzwemmen......hilarisch ....vooral om daarbij de gezichten van alle Chinezen te zien!! Helaas, het snorkelen gemist maar ja, dat is dan uiteindelijk het enige dat we hier niet hebben kunnen doen. Voor de rest hebben we gelukkig alles kunnen zien en doen. Morgen nog een kort dagje hier genieten.